Acest tip de training nu se adresează exclusiv negociatorilor (manageri de vânzări, agenţi, procurement specialists, business analysts, etc) ci, angajaţilor care indiferent de rolul lor în companie, trebuie să se confrunte zilnic cu situaţii în care, practic, trebuie să negocieze cu colegii de echipă, cu manageri sau colaboratori din alte ţări sau să negocieze o soluţie în orice situaţie conflictuală apărută în activitatea lor.
De exemplu, sunt două mari provocări cu care angajaţii se confruntă în comunicarea de zi cu zi în limba engleză atunci când se află într-o situaţie de negociere: prima, când, deși au un nivel bun de cunoştinţe de limbă, unele persoane nu pot ţine pasul cu cei care negociază sau discută, fie pentru că nu au instrumentele lingvistice necesare să reacţioneze rapid într-o dezbatere sau să intervină într-o discuţie pornită, fie pentru că le ia mult prea mult timp sa-şi sintetizeze ideile într-un pitch astfel încât să convingă şi să poată contracara propunerile sau ideile celor cu care negociază.
Cea de-a doua provocare este una de natură culturală și lingvistică când este necesară menţinerea nivelului necesar de formalitate și de politețe care implică folosirea anumitor expresii sau structuri de limbă astfel încât să se evite neînțelegeri sau conflicte care pot avea efecte negative asupra succesului oricărui proces de negociere. De multe ori angajaţii sunt percepuți a fi prea direcți în comunicare de către vorbitorii nativi și pot fi interpretați ca nepoliticoși și agresivi (de exemplu când unii folosesc “must” în loc de “could you!”, etc).
Prin acest program de training participanţii vor putea cu ajutorul activităţilor ghidate să își însușească modele, stiluri și tehnici eficiente de negociere, limbajul funcțional adecvat și politicos al oricărui proces de negociere precum și să exerseze noi skill-uri și strategii de negociere.