În urma sutelor de interviuri pentru analiza de nevoi a participanţilor la cursurile de limba engleză în mediul corporate, am realizat că o problemă majoră cu care se confruntă angajaţii companiilor multinaţionale în înţelegerea şi redarea mesajelor în limba engleză este accentul.
Fie că este vorba de o companie de outsourcing sau o companie multinaţională cu membrii echipelor de lucru în mai multe ţări, comunicarea se face în proporţie de 80% prin telefon sau diverse canale multimedia unde se întâmplă ca, din cauza anumitor diferențe de accente sau dialecte, a lipsei meta-limbajului ajutător, precum și a emoțiilor, procesul transmiterii/recepționării mesajului să sufere considerabil.
Pe de altă parte, un alt fenomen des întâlnit, mai ales în cadrul companiilor multinaționale, este formarea unui amalgam de accente prin care angajații, vorbitori non-nativi de limba engleză, preiau accentele și varietățile de pronunție ale colegilor non-nativi din diferite alte țări și, astfel, se pot transmite și fixa modele greșite de accent și pronunție.
Trainingul de reducere a accentului a fost creat ca să ajute la îmbunătăţirea eficienței în comunicare prin corectarea pronunției, discursului și stilului de vorbire ceea ce va duce automat şi la creșterea fluenței în comunicare.