Proiectul “AidKit”s-a născut ca urmare a unui Parteneriat Strategic Erasmus Plus în domeniul educaţiei adulţilor, ce s-a desfăşurat în perioada 2022-2024 .și a fost implementat de cinci instituţii de învăţământ din cinci diferite ţări: Germania, Polonia, România, Lituania și Danemarca.
Proiectul s-a bazat pe nevoile generate de situația pandemică, grupul său țintă fiind profesorii din educația non-formală dar și adulții, în special cei din grupul vulnerabil (eg. migranții, seniorii și solicitanții de loc de muncă).
Raportul oficial EU 2020 arată că profesorii care predau în educația non-formală nu erau bine pregătiți pentru situațiile create în timpul pandemiei și că le era dificil să mențină calitatea cursurilor. În perioada pandemiei lipsa competențelor digitale și lipsa cunoașterii diferitelor instrumente digitale educative a devenit clară, rezultând în abandonul cursurilor de către cursanți.
Obiectivul principal al proiectului a fost să îmbunătățească competențele digitale a cadrelor didactice din sectorul educației non-formale, astfel ca aceștia să aibă abilitatea de a ține cursuri calitative. Mai departe, proiectul și-a propus încurajarea cursanților de a deveni cât mai autonomi, arătându-le metode noi de învățare.
Rezultatul principal al proiectului AidKit este un Ghid care conține elementele de bază ale curriculumului în învățământul nonformal, adaptabil atât la predarea online cât și la cea clasică. După testarea unităților de învățare digitală de către grupul vulnerabil a urmat implementarea unei platforme de învățare interactive. Aceste rezultate servesc aceluiași scop: dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice din învățământul nonformal și lupta împotriva abandonării cursurilor de către participanți.